Tylni most z LSD część pierwsza
Kupując Terrka nie miałem za bardzo pojęcia co to jest ta blokada tylnego mostu, ani jak sprawdzić czy działa. Sprawą dokładnie zainteresowałem się kiedy na pierwszym większym wypadzie w teren uszkodziłem prawą tylną oponę MT 245/75 R16. Nie wiele myśląc w jej miejsce założyłem rezerwę - fabryczną szosówkę 255/65 R16. Ciesząc się jeszcze, że to poszła tylna opona, bo jak by to była przednia to by się gorzej jechało. Zmieniając oponę wrzuciłem posta na Hyundai Terracan Group Polska z informacją co mnie spotkało. Po przejechaniu około 20 km ktoś mądry napisał mi, że mając most z blokadę LSD nie można mieć na tej osi kół o różnym wymiarze bo zniszczę blokadę. Zjechałem na najbliższą stację i zrobiłem podmiankę dobra opona MT z przodu poszła na tył, a szosówka z tyłu na przód.
Drążąc dalej temat po pierwsze sprawdziłem czy na pewno mam most z LSD, tak mam.
Z uwagi na fakt, że bez sprawnej blokady można spokojnie jeździć, problem naprawy został odłożony do rozwiązana na później.
Przy okazji szukania schematów i części do naprawy reduktora, spotkałem się z schematem tylnego mostu z LSD.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh5qLCt6f71S3slCYkvSKvyNRAnj2awMmtVkukNKUbKW-oUgLsblPQHKZB-cEPasl3iucOODlkFiBT4POwn8N2Rd9K6wcbS1JKfE_lRxjXvaHvU9qZcp5hO1cLT5KsN57BihvX-Xv7CDMc/s320/tylni+most.jpg)
Na razie czekam na dostawę. Jak przyjdzie to napiszę czy ryzyko się opłaciło.
Komentarze
Prześlij komentarz