Dodatkowe sterowanie napędem TOD.

Na forum Terracan znalazłem ciekawy post o możliwości  dodatkowego sterowaniem napędem TOD przez tzw. usela. Jest to moduł, który można zastosować w Terracanach wyposażonych w dwu pozycyjny przełączniki napędów  TOD. 

Zdjęcie z formu terracana













Ma on nam pozwolić decydować, która oś w danym momencie ma być napędzana. Są dostępne następujące warianty pracy:
  - Auto I czyli napęd na sam tył 
  - Auto II czyli napęd stały na 4 koła 
  - Auto 0 czyli standardowy napęd tod 
  - Low I czyli napęd na sam tył przez reduktor 
  - Low II czyli stały napęd 4x4 przez reduktor 
  - Low 0 czyli standardowy napęd 4x4 tod


Sprawa wydaje mi się ciekawa i warta uwagi tym bardziej, że nie jest to drogi moduł i można go samodzielnie zamontować.  

Urządzenie już zamówiłem i paczka "wyruszyła w drogę do Paczkomatu. Z pewnych źródeł wiemy, że nie ogląda się za siebie" 

Jak od mnie dotrze to oczywiście napisze relacje z montażu i testów. 

Edit: 02.12.2020 21:22


Kolega Arek podrzucił mi tabele rozdziału momentu obrotowego w TOD,  podczas różnych etapów jazdy.

Co prawda jest to opis z Kia , ale jest to ten sam napęd co w  Hyundai i Sangyong.



Komentarze

  1. Też już o tym czytałem ale na australijskim forum 4x4. Mam gdzieś link... I tam wynikało (chyba że zle doczytałem ) że jak jest blokada LSD to "usela" nie powino się stosować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspomniany link z forum

    https://forum.australia4wd.com/index.php?/topic/34973-understanding-the-terracan-highlander-torque-on-demand-awd-system/

    OdpowiedzUsuń
  3. w uselu jest całkiem inne podpięcie pod komputer i też troszkę inaczej to działa niż to co jest tam opisane

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty