Dodatkowe sterowanie napędem TOD.
Na forum Terracan znalazłem ciekawy post o możliwości dodatkowego sterowaniem napędem TOD przez tzw. usela. Jest to moduł, który można zastosować w Terracanach wyposażonych w dwu pozycyjny przełączniki napędów TOD.
Ma on nam pozwolić decydować, która oś w danym momencie ma być napędzana. Są dostępne następujące warianty pracy:
- Auto II czyli napęd stały na 4 koła
- Auto 0 czyli standardowy napęd tod
- Low I czyli napęd na sam tył przez reduktor
- Low II czyli stały napęd 4x4 przez reduktor
- Low 0 czyli standardowy napęd 4x4 tod
Sprawa wydaje mi się ciekawa i warta uwagi tym bardziej, że nie jest to drogi moduł i można go samodzielnie zamontować.
Urządzenie już zamówiłem i paczka "wyruszyła w drogę do Paczkomatu. Z pewnych źródeł wiemy, że nie ogląda się za siebie"
Jak od mnie dotrze to oczywiście napisze relacje z montażu i testów.
Edit: 02.12.2020 21:22
Kolega Arek podrzucił mi tabele rozdziału momentu obrotowego w TOD, podczas różnych etapów jazdy.
Co prawda jest to opis z Kia , ale jest to ten sam napęd co w Hyundai i Sangyong.
Też już o tym czytałem ale na australijskim forum 4x4. Mam gdzieś link... I tam wynikało (chyba że zle doczytałem ) że jak jest blokada LSD to "usela" nie powino się stosować.
OdpowiedzUsuńWspomniany link z forum
OdpowiedzUsuńhttps://forum.australia4wd.com/index.php?/topic/34973-understanding-the-terracan-highlander-torque-on-demand-awd-system/
w uselu jest całkiem inne podpięcie pod komputer i też troszkę inaczej to działa niż to co jest tam opisane
OdpowiedzUsuń